El director general de Serveis Penitenciaris del Departament de Justícia visita la Unitat Dependent de Can Cònsol - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 28/7/2017 12:06:00
El passat dimecres 26 de juliol, el director general de Serveis Penitenciaris del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Sr. Armand Calderó, va visitar la Unitat Dependent Can Cònsol, acompanyat del Sr. Ignasi García Clavel, exdirector general de Serveis Penitenciaris, i de diversos representants de la Fundació Apip-Acam. Els visitants van fer un recorregut per totes les instal·lacions i van mantenir una conversa distesa amb interns residents a la Unitat Dependent.

El Sr. Ignasi García Clavel, durant el seu mandat com a director general de Serveis Penitenciaris, va ser l’impulsor del desenvolupament de les Unitats Dependents a Catalunya. 20 anys després de l’inici de la Unitat Dependent de Can Cònsol ha tornat a visitar-la per comprovar l’èxit de la seva iniciativa.

Actualment, la Unitat disposa de 40 places residencials, de les quals, a dia d’avui, n’hi ha 39 d’ocupades. Del total d’interns que actualment resideixen a la Unitat, 22 estan treballant i la resta estan en procés de recerca activa de feina o formant-se pel coneixement d’una nova professió.

Les Unitats Dependents són unitats situades fora del recinte dels Centres Penitenciaris, preferentment en habitatges ordinaris de l’entorn comunitari, sense cap signe de distinció externa relatiu a la seva dedicació. El seu objectiu és desenvolupar un itinerari integral de reinserció dels residents i facilitar un procés progressiu d’integració a la comunitat.