Presentació de "Viaje a la Tierra de Fuego" a la biblioteca Barceloneta- La Fraternitat - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 2/6/2017 14:17:00
El proppassat dijous 25 de maig va tenir lloc a la Biblioteca Barceloneta–La Fraternitat la presentació i debat al voltant del llibre de Charles Darwin, Viaje a la Tierra de Fuego editat pel Servei de Publicacions de la Fundació Apip-Acam. Josep Ricou va contextualitzar, en l’àmbit  històric, social i científic, aquella fascinant aventura que un jove Darwin començava l’any 1831 embarcat en el vaixell HMS Beagle. Es va parlar dels motius i enrenous d’aquella expedició per terres americanes i també el per què de l’edició d’un llibre, com aquest, en un moment prou difícil per captar la curiositat i l’interès per la lectura entre els nostres joves. En Jordi Sargatal explicà amb imatges els difícils inicis dels Aiguamolls de l’Empordà, feu referències al pròleg de l’edició i també ens parlà sobre alguns detalls i anècdotes dels seus viatges d’observació de la natura arreu del món. Lawrence Beck va comentar alguns aspectes com il·lustrador del llibre i Emili Garcia en va fer la cloenda com a gran lector d’aquest i tants llibres. També ens parlà de la història i recuperació de l’edifici de l’antiga Cooperativa Obrera La Fraternitat i la incorporació al barri com a nou equipament cultural. L’acte va comptar amb la presència d’unes 45 persones.