Diversitat funcional - Fundació Apip-Acam

Àmbits d'actuació

Centres

Compromesos amb les persones destinatàries del servei, vetllem per ajudar a fomentar la seva autonomia i inclusió socio-laboral oferint la possibilitat de formar part del recurs més adient segons les característiques i necessitats de cada persona. Actualment, comptem amb:

• Residència Batllòria per a persones amb diversitat funcional física

• Residència Vigatans per a persones amb diversitat funcional física
  • Residència Mas Lluí per a persones amb disversitat funcional intel·lectual severa o profunda i/o amb problemes de salut associats.
  • Residència El Lluc per a persones amb diversitat funcional intel·lectual lleu o moderada i trastorn de conducta o malaltia mental.
  • Residència Montigalà per a persones amb discapcitat intel·lectual lleu o moderada i trastorn de conducta o malaltia mental.
  • Llar Residència Hebre per a persones amb diversitat funcional intel·lectual lleu o moderada.
  • Centre Ocupacional Marquet Molins, un centre de dia per a persones amb diversitat funcional intel·lectual.
  • Pis d’autonomia per a persones amb diversitat funcional intel·lectual.

En total, atenem a més de dues-centes persones amb diversitat funcional centrant la nostra intervenció amb els següents objectius:

• Oferir suport a l'Administració proporcionant un servei de caràcter públic d'interès social i un recurs permanent.

• Donar suport a les persones destinatàries en la promoció personal i social a través d'un suport integral, per al manteniment i la potenciació de les habilitats.

• Fer possible que aquestes persones assoleixin el màxim nivell de benestar i autonomia per gaudir de tots els drets i deures inherents a les persones.

• Proporcionar un espai de convivència, amb els valors de respecte, solidaritat, cooperació, esforç i dignitat.

• Desbloquejar situacions de conflicte amb les famílies.

Programa RESPIR

Programa d'ajuda a famílies amb cura de persones amb discapacitat i pluridiscapacitat. En col·laboració amb la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona. Més informació

Projecte per al creixement de l'autonomia personal

Projecte emmarcat dins del model social d'atenció a les persones i destinat a mantenir i fomentar les habilitats i capacitats de l'individu, promocionar l'autonomia i el creixement personal. La persona és part activa del procés i l'entitat actua com a suport per atendre les seves necessitats, desitjos i motivacions. A través d'accions individuals i de grup es treballen quatre àrees d'intervenció: la funcional, la motora, la cognitiva i la sociocomunitària.

El projecte es desenvolupa atenent tres àmbits bàsics: l'autonomia, la salut i la inserció social i/o laboral de la persona usuària.

Programa ACCEPTA

En col·laboració amb DINCAT i el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, el programa ACCEPTA atén persones amb diversitat funcional intel·lectual i del desenvolupament que tenen problemes amb la justícia. És un itinerari de suport, seguiment i atenció integral per donar ajut i normalitzar la seva vida.

Podeu trobar més informació sobre el programa a la pàgina web del grup DINCAT, federació a la qual pertany la Fundació Apip-Acam.