Justícia - Fundació Apip-Acam

Àmbits d'actuació

Programes d'implementació i desenvolupament de Mesures Penals Alternatives

Gestió del servei de suport a programes d'execució de Mesures Penals Alternatives amb la finalitat de realitzar actuacions de caràcter formatiu, sociolaboral, de tractament, etc .que es detallen en els programes de MPA a la privació de llibertat imposada pels òrgans jurisdiccionals penals de Catalunya. Aquest servei està emplaçat a les seus judicials de diferents municipis de la província de Barcelona.

Escolteu la notícia a Catalunya Ràdio

Programa de Formació i Orientació Laboral

Accions de formació i d'inserció sociolaboral, en diferents àrees, dirigides a persones internes en centres penitenciaris i en los Centres d'Inserció Social (CIS) en diverses províncies de l'Estat espanyol.

En col·laboració amb el Ministerio del Interior

Més de 8.400 persones vàren ser destinatàries d'aquests programes i serveis l'any 2013

Programa ReIncorpora

Programa de reinserció de reclusos que té l'objectiu de realitzar itineraris personalitzats de les competències professionals, facilitant el desenvolupament de valors i l'accés a la integració laboral a l'empresa.

Trobareu més informació a: Programa Incorpora de l'Obra Social "La Caixa

Programa d'acollida

Assistència integral de persones en llibertat condicionada en recursos residencials per tal d'elaborar i desenvolupar un itinerari personalitzat per a cada resident, orientat a promoure la seva inserció social.

En col·laboració amb el Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad

Unitats Dependents de Formació i Inserció Sociolaboral

Les UDFIS són recursos residencials creats per oferir una alternativa a la presó als interns que es troben en tercer grau de tractament penitenciari i estan orientades cap a la reeducació i la reinserció social conjuntament amb la prestació efectiva als interns dels recursos necessaris que els facilitin la inserció sociolaboral i afavoreixin la prevenció de la reincidència delictiva.

Actualment, disposem de tres Unitats situades a Mollet del Vallès, Vilassar de Mar i Barcelona.

Més informació en el següent enllaç: UDFIS