Persones destinataries - Fundació apip-acam

Persones destinataries

Ens adrecem al conjunt de la societat vulnerable, especialment als col·lectius de diversitat funcional i als col·lectius exclosos o vulnerables del creixement socioeconòmic com:

• Persones amb diversitat funcional física, intel·lectual, sensorial, patologia dual, salut mental i trastorns de conducta per tal de motivar la seva integració social, laboral i vida autònoma.

• Persones grans dependents i/o amb necessitat d'atenció social i personal, facilitant la seva autonomia en l'habitatge i/o la creació de centres de dia o centres residencials.

• Persones grans, dependents que no disposen d'un grau d'autonomia suficient per realitzar activitats quotidianes i que necessiten constant atenció i supervisió.

• Familiars i entorn de les persones amb diversitat funcional i d'aquelles en situació de dependència.

• Menors pròdigs o que han obtingut el benefici de la major edat sense recursos suficients i persones amb diversitat funcional que requereixin de tutela o curatela.

• Persones desocupades que pateixen situacions de dificultat en l'accés a l'ocupació i a l'economia i no tenen el suport i formació necessaris.

• Persones i famílies desfavorides per les contradiccions del creixement econòmic i del progrés social que es troben en situació de pobresa, perceptores o no de rendes mínimes d'inserció.

• Persones sotmeses a mesures d'execució penal: persones privades de llibertat, en compliment de penes alternatives i exrecluses.

• Víctimes de la tracta d’éssers humans amb finalitat d'explotació sexual i/o laboral.

• Infància en situacions de risc i exclusió social per causes econòmiques, de discriminació, violència, desplaçament o immigració. Menors i adolescents tutelats per l'Administració.

• Dones que per diverses causes pateixen situacions de discriminació i/o desigualtat (situació d'exclusió, violència de gènere, prostitució, etc.).

• Famílies monoparentals, sobretot dones amb càrregues familiars.

• Joves amb greus mancances formatives o amb problemes d'incorporació social i laboral, de fracàs escolar, desestructuració personal, drogoaddicció, manca de salut i/o diversitat funcional.

• Drogodependents i amb conductes de risc i/o malalts de la SIDA.

• Minories ètniques.

• Immigrants: adults, joves, menors i famílies.

• Persones que viuen en països en vies de desenvolupament a través de la cooperació.

• Professionals dedicats a les persones objecte d'atenció per a que augmentin la seva capacitat professional en l’àmbit de llurs tasques socials.