Recull de premsa - Fundació Apip-Acam

15 d'abril de 2015

Un programa de la Fundació APIP-ACAM destinat a l'ajuda a dones en situació de prostitució va atendre 111 dones a la zona de la Jonquera

Aquest programa, que té el suport de l’Institut Català de les Dones i l’Ajuntament de la Jonquera, té per objectiu realitzar una atenció integral a les dones que exerceixen la prostitució en aquesta zona, així com incrementar la seva vinculació als serveis socials específics, la visibilització i la definició del problema, i la construcció de mecanismes i instruments de lluita contra les situacions que aquestes dones pateixen.

La presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD), Montse Gatell, l’alcaldessa de la Jonquera, Sònia Martínez, i la directora de la Fundació Apip-Acam, Montserrat Font, van presentar, el dimecres 15 d’abril de 2015,  els resultats del desplegament al llarg de l’any passat del Programa d’atenció a dones vinculades a entorns de prostitució, tràfic i explotació sexual a la zona de la Jonquera, que executa l’entitat

Llegir més: nota premsa Generalitat de Catalunya, La Vanguardia, El Punt Avui, El País, Diari de Girona, Cadena Ser, El Periódico

També podeu sentir la notícia a Catalunya Ràdio

18 de febrer de 2015
EFE

L'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i la Fundació Apip-Acam signen un acord de col·laboració

El conveni signat entre l'alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Oriol Junqueras, i la directora de la Fundació Apip-Acam, Montse Font, preveu la realització d'activitats de lleure, tres cop per setmana, per a persones discapacitades en un nou espai d'oci que posarà en marxa el mateix ajuntament.

El projecte "Espai de Trobada" s'ubicarà a les instal·lacions de l'escola Iris -que també participa del conveni- i donarà servei
en un primer moment a deu persones  malgrat que la previsió és augmentar el servei per a atendre'n una quarantena.

Podeu llegir la notícia en els següents enllaços: Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, La Vanguàrdia, El Diari de Notícies del Baix Llobregat, El Far.cat i ABC

4 de febrer de 2015
Europa Press

La Comissió d'Igualtat del CGPJ inicia una ronda de contactes per avaluar la lluita contra el tràfic de persones

El Consell General del Poder Judicial iniciarà els contactes amb les entitats socials, entre les que hi ha la Fundació Apip-Acam, que treballen amb dones víctimes de tracta amb finalitat d'explotació sexual.

Podeu llegir la notícia sencera en el següent enllaç: epsocial

26 de novembre de 2014
La Vanguàrdia

La Fundació Apip-Acam es premiada per la seva tasca en contra de la violència vers la dona

La Delegació del Govern a Catalunya ha guardonat la Fundació Apip-Acam per la seva feina d'integració de persones que exerceixen la prostitució i que són víctimes del tràfic per a l'explotació sexual. L'entrega de distincions s'enmarca dins dels actes de commemoració del dia internacional de la eliminació de la violència vers la dona.

Entre la resta de guardonats s'hi troba el Grup d'Atenció a la Víctima (GAV) dels Mossos d'Esquadra, el Grup Acció 3, el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitatsi Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida i el sr. Adolfo Jesús Garcia Morales, president de la Secció Quarta de l'Audiència Provincial de Girona.

Podeu llegir la notícia en els següents enllaços: La Vanguàrdia (26/11/2014), La Vanguàrdia (25/11/2014) i La Vanguàrdia (25/11/2014)

14 de maig de 2014
El 3 de vuit.cat

Un projecte socioeducatiu atèn nou infants en risc de vulnerabilitat social a Torrelles de Foix (Alt Penedés)

Al municipi de Torrelles de Foix, fa uns mesos que l'Ajuntament, l'equip directiu del CEIP Guerau de Peguera i l'equip de serveis socials, derivat des del Consell Comarcal van signar un conveni amb la Fundació Apip-Acam pel desenvolupament d'un Projecte Pilot de Reforç Socioeducatiu al municipi. Davant la realitat social del municipi, amb una població infantil amb un elevat risc de vulnerabilitat social, l'Ajuntament torrellenc va destinar una part dels seus recursos econòmics per tal de buscar una solució al problema.

Llegiu més

Dimarts, 17 de juny de 2014
L'Hospitalet digital - TV

Vídeo de la inauguració de la bugaderia a L'Hospitalet

Dimarts, 17 de juny de 2014
L'Hospitalet digital

L'H obre una bugaderia per a col·lectius en risc d'exclusió

La Fundació Apip-Acam i Foment del Treball Col•lectiu han obert un nou centre a L'Hospitalet. es tracta del Centre de Bugaderia Bugas, que dóna resposta als col•lectius en risc d’exclusió social i persones amb discapacitats. A Catalunya, hi ha una seixantena d’empreses d’aquest tipus. Al centre de L'H hi treballaran deu. A la ciutat, n’hi ha dues empreses més d'aquest tipus.

La tinenta d’alcalde de Benestar i Famílies, Dolors Fernández, ha destacat durant la inauguració que “centres de treball especials són molt necessaris en aquests moments de crisi. Si les persones amb necessitats especials no tenen qui aposti per elles, difícilment es podran reinserir al mercat de treball, que per a ells significa autonomia i una vida digne”.

D’altra banda, el director general d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, Xavier López, assegura que “la societat civil des de fa temps és capaç d’endegar iniciatives que ajudin a la inserció laboral".

Llegiu més

Dimecres, 19 de març del 2014

Presentació internacional del vídeo "El llindar del desert"
Seu de l'Organització de les Nacions Unides a Nova York.

Dilluns, 6 de maig del 2013

Vídeo "El meu barri" del taller de fotografía del projecte "Violencia en tránsito (DAPHNE)"