RESPIR - Fundació apip-acam

RESPIR

Serveis

RESPIR és un programa d'ajut a les famílies amb cura de persones amb discapacitat i pluridiscapacitat. El programa presenta dues grans vessants:

1. L'assistencial. Tracta de l'atenció i cura de familiars amb discapacitat física, intel·lectual o pluridiscapacitat amb el corresponent alleujament de l'esforç i sobrecàrrega de les famílies implicades així com la millora del benestar personal i col·lectiu. La intervenció es porta a terme en el mateix domicili acompanyada d'un programa d'activitats externes, o bé durant períodes curts d'un màxim de 30 dies a la Residència barcelonina de Vigatans, pertanyent a la mateixa Fundació, o en d'altres espais que resultin adients per dur a terme l'actuació residencial, d'oci i esport.
  2. L'informativa i d'assessorament. Servei d'orientació i informació presencial, telefònica i telemàtica a les famílies amb persones discapacitades perquè coneguin totes les propostes i possibilitats que contempla Respir i també oferir un assessorament integral especialitzat en relació a les problemàtiques específiques que presenta el / la cuidador / a, la persona receptiva i el marc domèstic.

L'important nombre d'accions dutes a terme per aquest programa durant els últims anys són una mostra inequívoca de les necessitats i mancances que presenten moltes famílies amb persones discapacitades al seu càrrec.

Si vols més informació TRUCA'NS (93 317 16 14)

La Fundació organitza aquest servei amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i en conveni amb l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona, així com també amb la Generalitat Valenciana.