Atur - Fundació apip-acam

Atur

Àmbits d'actuació

Programa Incorpora – Foment de l'ocupació de l'Obra Social "la Caixa"

El programa Incorpora de “la Caixa” és un programa d’intermediació laboral basat en les necessitats del teixit social i empresarial i que garanteix una bona integració de la persona en l’empresa.  Creiem que és fonamental la inserció laboral per a la plena reinserció i autonomia de les persones. Per aquesta raó formem part del programa Incorpora de “la Caixa”, que facilita la incorporació laboral a persones en risc d’exclusió social.

Trobareu més informació a Programa Incorpora

Programa Integral per la Millora de l'Ocupabilitat i la Inserció

El Programa està dirigit a atendre i inserir a persones desocupades inscrites com a demandants d'ocupació en les Oficines del INAEM i que tinguin especials dificultats d'integració en el mercat de treball.

La Fundació Apip-Acam desenvolupa aquest programa a Saragossa i Osca en col·laboració amb el INAEM en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

Programes innovadors per a l'Ocupació destinats a persones joves desocupades (PEJ)

Els programes innovadors per a l'ocupació destinats a persones joves tenen com a objecte el desenvolupament d'actuacions per a millorar l'ocupabilitat dels seus participants, mitjançant accions d'orientació i formació, incloent-hi aspectes innovadors, com les competències digitals o la transició a la vida adulta. Està dirigit a 50 menors de 30 anys, immigrants, sense qualificació professional, de les províncies de Saragossa i Osca.

El Programa està cofinançat pel Govern d'Aragó a través de l'Institut Aragonès d'ocupació, Govern d'Espanya i Unió Europea. En el marc del pla de recuperació, transformació i resiliència-Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU.

El programa Reincorpora a Saragossa

A través del programa Reincorpora de  l'Obra Social "La Caixa", s'ha facilitat la inserció sociloboral de 143 persones internes de centres penitenciaris i d'inserció social a Saragossa entre 2011 i 2015.

Aquest programa ofereix a les persones internes la possibilitat de construi run futur plenament integrat en la societat a través d'itineraris personalitzats. La Fundació Apip.-Acam és l'entitat col·laboradora especialitzada en aquest col·lectiu que realitza l'acompanyament d'aquestes persones per millorar les habilitats i reforçar els valos que facilitaran el seu camí cap a una plena integració social i laboral.

Les persones internes procedeixen del Centro Penitenciario de Zuera i del Centro de Inserción Social las Trece Rosas de Saragossa.

Programa de mesures actives d'inserció per a persones perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania i persones en risc o en situació d’exclusió social 2023-2024

Acció integrada que inclou serveis d’informació i orientació per a l’ocupació i per a la millora de les competències personals, professionals i tècniques per afavorir l’ocupabilitat de les persones demandants d’ocupació, destinatàries de la RGC (Renda Garantida de Ciutadania) o en situació d’exclusió social, tot atenent a les seves característiques i necessitats individuals. Amb aquest fi es promouen tasques de suport i seguiment a la inserció laboral, així com actuacions de prospecció del mercat de treball.

L’anterior convocatòria va finalitzar a la Fundació apip-acam amb 9 participants inserits/es al mercat laboral i 14 usuaris/es havent realitzat pràctiques en empreses.

Agència de Col·locació

Col·laboració amb el servei públic d'ocupació en la realització d'activitats d'intermediació laboral que tenen com a finalitat proporcionar una feina adequada a les característiques de la persona.

Itineraris Personals d'Inserció

Dirigits a persones en situació d'atur, amb les que s'extableixen línies de treball personalitzades i enfocades a la recerca de feina.