CRAE Dolors Aleu - Fundació apip-acam

CRAE Dolors Aleu

Els Centres Residencials d'Acció Educativa són aquelles institucions per a la guarda i educació d'infants i adolescents a qui s'aplica la mesura d'acolliment simple en institució, d'acord amb la mesura que consti en l'informe previ dels equips tècnics competents.

L'objectiu d'aquest servei és donar resposta a situacions i necessitats educatives i assistencials que requereixen una especialització tècnica en la seva guarda i educació alternativa a la seva família d'origen.

Les seves funcions són:

• Promoure, establir i aplicar mesures tècniques educatives i d'inserció social, laboral i familiar.

• Coordinar-se amb els serveis socials bàsics, amb professionals i d'altres sistemes de benestar social, amb les entitats associatives i amb les que actuen en l'àmbit dels serveis especialitzats.

• Proporcionar a infants i adolescents atesos tota la cobertura inherent a l'exercici de la guarda i l'educació.

• Les altres funcions establertes per l'ordenament jurídic vigent.

La Fundació disposa del CRAE Dolors Aleu per atendre els infants i adolescents, entre 12 i 18 anys, amb aquestes necessitats.