Publicacions - Fundació apip-acam

Publicacions

La Fundació > Publicacions

La Fundació edita diversos materials destinats a la divulgació i l'avaluació dels programes i projectes que realitza l'entitat.

En col·laboració amb els fons de l'Editorial Hacer continuem la publicació del TEST SOCIAL: avaluació contínua dels projectes de la Fundació Apip-Acam, la revista "Política Sociales en Europa" conjuntament amb la Universitat de Lovaina de Brussel·les (Bèlgica) i textos de la col·lecció "Política Social y Económica" conjuntament amb la Universitat de Barcelona.

ESTUDIS I AVALUACIONS

• Guia didàctica – metodològica

• Informe "Inclusión social a escala social" (2009)

• TEST SOCIAL: avaluació contínua dels projectes de la Fundació Apip-Acam

REVISTA "POLÍTICAS SOCIALES EN EUROPA"

Edició en castellà de la revista internacional “Les Politiques Sociales” gràcies a la col·laboració de la Fundació Apip-Acam amb Service Social dans le Monde. Dirigida per Demetrio Casado, Montserrat Font i Jordi Estivill.

PROGRAMA EUROPEU DAPHNE - VIOLENCE IN TRANSIT
Més informació sobre el projecte en aquest enllaç: DAPHNE

• "Estigmaciones, conflictos y violencias en torno a "l’Estació del Nord" de Barcelona. Violence in Transit.  Informe de Investigación Nacional. 2013

• "Non-places are inhabited". Violence in Transit. Transnacional Comparative Research Report on youth violence and social exlusions on the railway and bus station of Pescara (Italy), Barcelona (Spain) and Porto (Portugal). 2013

ALTRES PUBLICACIONS

• Llibre blanc de les presons. 2007.

L'elaboració d'aquest llibre ha permès visualitzar l'estat de la qüestió en diferents sistemes penitenciaris de la Unió Europea.  L'obra atorga un paper destacat a l'activitat laboral com un fet inherent a la vida quotidiana a la presó com a instrument esencial per a la reeducació dels hàbits de cara a una futura reintegració social.

• L'Observatori Català de la Pobresa, la Vulnerabilitat i la Inclusió Social, 2010.

L'impuls de l'Observatori Català de la Pobresa, la Vulnerabilitat i la Inclusió Social respon a la voluntat del Govern de la Generalitat de Catalunya de tenir un instrument potent d'observació periòdica de l'exclusió social al nostre país, per poder obtenir informació suficient i fiable que ens permeti emprendre accions que ajudin a combatre-la. L'edició d'aquest llibre, coordinat per Jordi Estivill, s'emmarca dins de l'Any Europeu contra la pobresa i l'Exclusió Social que es va celebrar el 2010.

• Materials per l'alfabetització immigrant nord i centre africana. Guia didàctica. 1992

La idea d'elaborar aquesta Guia Didàctica va sorgir després de dos anys de treball en un Projecte d'Inserció adreçat al col·lectiu d'immigrants. Contempla la intervenció en tres grans àrees: l'alfabetització i la formació instrumental, la formació ocupacional i l'orientació i assessorament jurídics.

• 1ª Escola d'Estiu de Serveis Socials.. Xarxa Local de Serveis Socials: Perspectives de Futur. 1990

Edició del Programa i dels materials que acompanyen l'escola d'Estiu de Serveis Socials en relació a les conferències, taules rodones, cursos i tallers.
  • DROCUMENTS de Treball i Avaluació

Document de participacó interactiva, d'opinió i experiències que volen anar caminant, preguntant, fent i descobrint nous reptes en el disseny i l'explicació de les polítiques socials, sanitàries i ocupacionals en el sector de les drogodependències.

• "Evolución del consumo de psicofármacos en una unidad de atención residencial para personas con discapacidad intelectual y enfermedad mental (SM-DI): 2004 – 2009". Article publicat per la Revista Siglo Cero. Març del 2013

CAMPANYES DE SENSIBILITZACIÓ

• Díptic de difusió de la Residència Vigatans. Guia d'acollida per als alumnes de l'IES Pau Claris

• Díptic Violence In Transit. Projecte Europeu Daphne III