Residències - Fundació apip-acam

Residències

Equipaments > Diversitat intel·lectual

Aquest és un servei d'acolliment residencial de caràcter temporal o permanent que té una funció substitutòria de la llar que aculli persones amb necessitat de suport extens per tal de facilitar un entorn substitutiu de la llar adequat i adaptat a les necessitats de les persones usuàries i potenciar el desenvolupament autònom de les aptituds bàsiques de la vida diària i instrumental.

Ofereix els serveis bàsics d'allotjament, acolliment i convivència, manutenció, atenció i cura personal, atenció a la seguretat a la llar, foment dels hàbits d'autonomia personal, foment de les relacions interpersonals i socials, de l'oci i del lleure i atenció conductual.

Servei de centre residencial temporal o permanent per a persones amb diversitat funcional intel·lectual amb necessitat de suport extens (transtorns de conducta)

Aquest és un servei d'acolliment residencial de caràcter temporal o permanent que té una funció substitutòria de la llar que aculli persones amb necessitat de suport extens per tal de facilitar un entorn substitutiu de la llar adequat i adaptat a les necessitats de les persones usuàries i potenciar el desenvolupament autònom de les aptituds  bàsiques de la vida diària i instrumental.

Servei de centre residencial temporal o permanent per a persones amb diversitat funcional intel·lectual amb necessitat de suport generalitzat.

Aquest és un servei d'acolliment residencial de caràcter temporal o permanent que té una funció substitutòria de la llar que aculli persones amb necessitat de suport generalitzat per tal de faclitar un entorn substitutiu de la llar adequat i adaptat a les necessitats de les persones usuàries i potenciar el desnvolupament autònom de les aptituds  bàsques de la vida diària i instrumental.

Ofereix els seveis bàsics d'allotjament, acolliment i convivència, manutenció, atenció i cura persoanl, atenió a la seguretat a la llar, foment dels hàbits d'autonomia personal, foment de les relacions interpersonals i socials, de l'oci i del lleure i atenció conductual.

La Fundació Apip-Acam disposa del centre Mas Lluí que acull persones amb les tres modalitats de necessitats de suport amb un grau de discapacitat severa o profunda i dos centres, Montigalà i El Lluc, que acullen persones amb diversitat funcional intel·lectual amb necessitats de suport extens i generalitzat i trastorns de conducta amb un grau de discapacitat lleu o moderada.

Residència Mas Lluí

Durant el mes de maig de 2009 es va posar en funcionament el centre residencial Mas Lluí per a persones amb discapacitat intel·lectual amb necessitat de suport extens i generalitzat, amb trastorn de conducta i/o problemes de salut. El centre atén a 29 persones mitjançant un servei d’acollida residencial, on es promou la integració social dels usuaris per a optimitzar el seu desenvolupament personal i millorar la seva qualitat de vida. El centre està ubicat en el termini municipal de Sant Feliu de Llobregat, en la zona residencial de Mas Lluhí, un espai tranquil  als peus de la Serra de Collserola. Aquest entorn permet una dinàmica més estable de vida per les persones que viuen a la residencia. El centre està concertat amb la Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal (SISPAP) del  Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

Residència Montigalà

Durant el mes d’octubre de l’any 1999 es va posar en funcionament el centre experimental d’acollida temporal per a persones amb discapacitat intel·lectual i problemes soci conductuals associats: la Residència Montigalà. El centre va ser ransformat integralment i l’octubre del 2008 va començar la nova etapa de la Residència Montigalà amb unes noves instal·lacions que ocupen un immoble d’una planta adaptat de 898,97 m2, amb una capacitat per a 24 places d’acolliment residencial per a persones amb discapacitat intel·lectual amb necessitat de suport extens i que presenten trastorns de conducta o problemes de salut. El centre està ubicat al barri de Montigalà de la ciutat de Badalona, una zona tranquil·la, amb vista a parcs i espais verds que conviden al passeig i al contacte amb la natura. La seva situació permet que les persones que viuen a la residència puguin gaudir de les condicions iserveis que ofereix la ciutat de Badalona. La Residència Montigalà és un centre
residencial on es promou la integració social dels usuaris per optimitzar el seu desenvolupament personal i millorar la seva qualitat de vida.

Residència El Lluc

L’activitat residencial va començar el mes de març de 2004 i actualment acull a 30 persones amb discapacitat intel·lectual i trastorns de conducta amb necessitat de suport extens. El centre promou la integració social dels usuaris per optimitzar el seu desenvolupament personal i millorar la seva qualitat de vida. És un servei d'acollida residencial, concertat amb la Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal (SISPAP) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, i ubicat a Sant Fost de Campsentelles en una zona residencial tranquil·la, envoltat de natura i amb vistes a la muntanya. El contacte amb aquest entorn natural permet una dinàmica més estable de vida per a les persones que conviuen a la residencia.

Residència Mas Lluí
Passeig Compte de Vilardaga, 148-164