Diversitat funcional - Fundació apip-acam

Diversitat funcional

Àmbits d'actuació

Centres

Compromesos amb les persones destinatàries del servei, vetllem per ajudar a fomentar la seva autonomia i inclusió socio-laboral oferint la possibilitat de formar part del recurs més adient segons les característiques i necessitats de cada persona. Actualment, comptem amb:

• Residència Batllòria per a persones amb diversitat funcional física

• Residència Vigatans per a persones amb diversitat funcional física
  • Residència Mas Lluí per a persones amb disversitat funcional intel·lectual severa o profunda i/o amb problemes de salut associats.
  • Residència El Lluc per a persones amb diversitat funcional intel·lectual lleu o moderada i trastorn de conducta o malaltia mental.
  • Residència Montigalà per a persones amb discapcitat intel·lectual lleu o moderada i trastorn de conducta o malaltia mental.
  • Llar Residència Hebre per a persones amb diversitat funcional intel·lectual lleu o moderada.
  • Centre Ocupacional Marquet Molins, un centre de dia per a persones amb diversitat funcional intel·lectual.
  • Pis d’autonomia per a persones amb diversitat funcional intel·lectual.

En total, atenem a més de dues-centes persones amb diversitat funcional centrant la nostra intervenció amb els següents objectius:

• Oferir suport a l'Administració proporcionant un servei de caràcter públic d'interès social i un recurs permanent.

• Donar suport a les persones destinatàries en la promoció personal i social a través d'un suport integral, per al manteniment i la potenciació de les habilitats.

• Fer possible que aquestes persones assoleixin el màxim nivell de benestar i autonomia per gaudir de tots els drets i deures inherents a les persones.

• Proporcionar un espai de convivència, amb els valors de respecte, solidaritat, cooperació, esforç i dignitat.

• Desbloquejar situacions de conflicte amb les famílies.

Foment integral de la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat

Amb aquest projecte es vol millorar l'ocupabilitat d'un grup de persones amb trastorn mental greu capacitant amb una acció formativa conduent a un certificat de professionalitat de nivell 1 i facilitar el contacte amb empreses del sector de neteja de cara a la seva inserció laboral a les mateixes.

En col·laboració amb:

Projecte per al creixement de l'autonomia personal

Projecte emmarcat dins del model social d'atenció a les persones i destinat a mantenir i fomentar les habilitats i capacitats de l'individu, promocionar l'autonomia i el creixement personal. La persona és part activa del procés i l'entitat actua com a suport per atendre les seves necessitats, desitjos i motivacions. A través d'accions individuals i de grup es treballen quatre àrees d'intervenció: la funcional, la motora, la cognitiva i la sociocomunitària.

El projecte es desenvolupa atenent tres àmbits bàsics: l'autonomia, la salut i la inserció social i/o laboral de la persona usuària.

Programa ACCEPTA

En col·laboració amb DINCAT i el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, el programa ACCEPTA atén persones amb diversitat funcional intel·lectual i del desenvolupament que tenen problemes amb la justícia. És un itinerari de suport, seguiment i atenció integral per donar ajut i normalitzar la seva vida.

Podeu trobar més informació sobre el programa a la pàgina web del grup DINCAT, federació a la qual pertany la Fundació Apip-Acam.

Programa RESPIR

Programa d'ajuda a famílies amb cura de persones amb discapacitat i pluridiscapacitat. En col·laboració amb la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona. Més informació