Justícia - Fundació Apip-Acam

Àmbits d'actuació

Programes d'implementació i desenvolupament de Mesures Penals Alternatives

Gestió del servei de suport a programes d'execució de Mesures Penals Alternatives amb la finalitat de realitzar actuacions de caràcter formatiu, sociolaboral, de tractament, etc .que es detallen en els programes de MPA a la privació de llibertat imposada pels òrgans jurisdiccionals penals de Catalunya. Aquest servei està emplaçat a les seus judicials de diferents municipis de la província de Barcelona.

Escolteu la notícia a Catalunya Ràdio

Programa de Formació i Orientació Laboral

Accions de formació i d'inserció sociolaboral, en diferents àrees, dirigides a persones internes en centres penitenciaris i en los Centres d'Inserció Social (CIS) en diverses províncies de l'Estat espanyol.

En col·laboració amb el Ministerio del Interior

Programa d'acollida

Assistència integral de persones en llibertat condicionada en recursos residencials per tal d'elaborar i desenvolupar un itinerari personalitzat per a cada resident, orientat a promoure la seva inserció social.

En col·laboració amb el Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar Social.

Programa ReIncorpora

Programa de reinserció de reclusos que té l'objectiu de realitzar itineraris personalitzats de les competències professionals, facilitant el desenvolupament de valors i l'accés a la integració laboral a l'empresa.

Trobareu més informació a: Programa Incorpora de l'Obra Social "La Caixa

Unitats Dependents de Formació i Inserció Sociolaboral

Les UDFIS són recursos residencials creats per oferir una alternativa a la presó als interns que es troben en tercer grau de tractament penitenciari i estan orientades cap a la reeducació i la reinserció social conjuntament amb la prestació efectiva als interns dels recursos necessaris que els facilitin la inserció sociolaboral i afavoreixin la prevenció de la reincidència delictiva.

Actualment, disposem de tres Unitats situades a Mollet del Vallès, Vilassar de Mar i Barcelona.

Més informació en el següent enllaç: UDFIS