Diversitat física - Fundació apip-acam

Diversitat física

Servei de centre residencial temporal o permanent per a persones amb diversitat funcional fisica

Servei de centre residencial temporal o permanent per a persones amb diversitat funcional física amb necessitat de suport extens

Servei d'acolliment residencial de caràcter temporal o permanent que té una funció substitutòria de la llar per tal de facilitar un entorn adequat i adaptat a les necessitats de les persones usuàries i potenciar el desenvolupament autònom de les aptituds bàsiques i instrumentals de la vida quotidiana.

Les funcions pròpies d'aquesta tipologia de centre són, bàsicament l'allotjament, l'acolliment i la convivència, la manutenció, l'atenció i cura personal, la seguretat personal, el foment dels hàbits d'autonomia, de l'oci i del lleure, el foment de les relacions interpersonals i l'atenció conductual.

Servei de centre residencial temporal o permanent per a persones amb diversitat funcional física amb necessitat de suport generalitzat

La Fundació Apip-Acam disposa de dos centres que donen servei residencial temporal o permanent en qualsevol de les dues tipologies de servei.

Residència Batllòria

L’activitat residencial va començar en el mes de febrer de l’any 2002. Acull a 24 persones amb discapacitat física greument afectades amb un alt grau de dependència que necessiten ajuda en les activitats de la vida diària, així como assistència les 24 hores del dia i que per les seves circumstàncies personals (nivell d’afectació, edat, malaltia, etc.) necessiten i desitgen un tipus de vida tranquil·la. El centre està ubicat al barri de Montigalà de la ciutat de Badalona, una zona silenciosa, amb vistes a parcs i espais verds que conviden al passeig i al contacte amb la natura. La seva situació permet que les persones que viuen a la residència puguin gaudir de les condicions i serveis que ofereix la ciutat de Badalona. Els residents procedeixen de la derivació feta per la Secretaria d'Inclusió Social i de Promoció de l'Autonomia Personal (SISPAP) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya amb qui estan concertades les places.

Residència Vigatans

Situada al districte de Ciutat Vella de Barcelona, és un servei d'atenció residencial per a persones amb diversitat funcional física amb necessita de suport extens o generalitzat que va prendre el relleu de la residència Maria Feixa, fundada el 1994. Amb el trasllat dels usuaris a l'edifici de Vigatans, ubicat en un palau del segle XVI del barri de la Ribera, s'inaugurava l'any 2012 el nou centre residencial.

Aquest centre, amb una capacitat per a 46 places, és un equipament residencial que té per objecte prestar un servei equivalent al que ofereix la pròpia llar i té signat un concert amb el consorci de Serveis Socials de Barcelona (CSSB) de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Residència Batllòria
Camí Sant Jeroni de la Murtra, 36-38
08917 Badalona
Barcelonès
A/e: batlloria@fundacioapipacam.org

Carrer Vigatans, 4
Barcelonès
A/e: vigatans@fundacioapipacam.org

Dinamització del benestar de les persones amb diversitat funcional en residencies de llarga estada

Amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona i dins del projecte “Música, esports i Divers-net. Eines promotores de la inclusió de persones amb discapacitat”, la Fundació Apip-Acam ha impulsat activitats que tenen com a objectiu dinamitzar el benestar físic i cognitiu de les persones en residència de llarga estada. Durant l’any 2017  hem desplegat l’esport de la  boxa reglada amb el qual pretenem reforçar la memorització de regles de joc, millorar l’autonomia i crear un oci saludable. Amb la musicoteràpia pretenem passar de la satisfacció personal a la creació de musica i cant, aprenent solfeig, instruments, harmonia i creació de musica i cant. La continuïtat és fonamental per consolidar l’aprenentatge i, sobretot, per facilitar la visió de que hi ha  perspectives de futur assumibles. Finalment, també s’ha dut a terme un taller adaptat  d’informàtica –xarxes socials i programari- amb uns molt bons resultats de participació i satisfacció de les persones usuàries.