Blog - Fundació Apip-Acam

El grup GRETA visita Catalunya per avaluar l’accés a la justícia de les víctimes de tràfic d’éssers humans

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 8/7/2022 16:04:00
GRETA es va reunir amb entitats especialitzades i col·legis d'advocats i va visitar un dels pisos de la Fundació Apip-Acam per a supervivents de tràfic.

Reunió de GRETA amb les entitats i els col·legis.

El Grup d'Experts sobre la Lluita contra el Tràfic d'Éssers humans (GRETA) i la seva presidenta Helda Gayer es troben de visita a Catalunya per a realitzar l'avaluació de l'accés a la justícia i els recursos efectius per a les víctimes de tràfic.

En aquest marc, ahir la Fundació Apip-Acam membre de la Xarxa Espanyola Contra el Tràfic de Persones (RECTP), va coordinar i participar activament en la trobada entre la GRETA i els responsables de les entitats especialitzades i els col·legis d'advocats.

Natalia Massé, responsable del Programa Dones de la Fundació Apip-Acam, va afirmar que “encara queda molt per fer perquè les víctimes de tràfic que denuncien als seus tractants puguin sentir-se reparades. El nostre sistema judicial té mancances quant a la protecció dels testimonis protegits, la valoració del risc i la formació dels agents implicats, entre altres aspectes”.

Vam tenir l'honor de rebre a la presidenta de GRETA, la senyora Helda Gayer, en un dels nostres pisos per a supervivents de tràfic, on va poder conversar amb alguna de les víctimes acollides. A més a més, la Fundació ha participat en l'elaboració de l'informe SOMBRA, que elabora un diagnòstic i propostes per a una millora de l'accés a la justícia de les víctimes.

GRETA és el responsable de supervisar la implementació del Conveni del Consell d'Europa sobre l'Eliminació del Tràfic d'Éssers humans, publica regularment informes avaluant les mesures dutes a terme pels diferents estats i requerirà la seva aplicació a aquells Estats que no respectin totalment les mesures del Conveni.

La presidenta de GRETA, Helda Gayer, en un dels nostres
pisos per a supervivents.

Celebració dels 50 aniversari de la FAVB

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 7/7/2022 15:20:00
La Federació d’Associació de Veïns de Barcelona organitza un acte pels seus 50 anys de lluita.

La Fundació Tot Raval celebra el seu 20e aniversari

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 7/7/2022 15:09:00
L’entitat va sorgir amb l’objectiu de millorar la situació del Raval.

Presentació dels llibres “Seixanta-cinc pallassos” i “Jocs Florals”

Published by Fundació Apip-Acam in Activitats · 2/5/2022 13:00:00
Ambdós llibres es van entregar als usuaris/es del Centre Ocupacional Marquet Molins

Feliç diada de Sant Jordi 2022!

Published by Fundació Apip-Acam in Jornades · 23/4/2022 09:52:00
Tallers per les nenes i nens a la Rambla del Raval!

Celebrem Sant Jordi al Raval!

Published by Fundació Apip-Acam in Activitats · 19/4/2022 10:15:00
Tallers i activitats per gaudir de la diada

Texts d’anàlisi i reflexió acadèmics en època de conflicte per la Guerra d’Ucraïna

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 14/3/2022 11:25:00
Set llibres sobre immigració, refugi i asil publicat per l’Editorial Hacer – Servei de Publicacions de la Fundació Apip-Acam

La bandera ucraïnesa a Apip-Acam: amb els refugiats i contra les armes

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 14/3/2022 11:18:00
L’entitat ha penjat banderes d’Ucraïna a la façana de les seves oficines i residències

Anna Menéndez, presidenta de la FAVB, visita el Centre Maria Feixa de la Fundació Apip-Acam

Published by Fundació Apip-Acam in Activitats · 23/12/2021 16:29:00
La visita s’emmarca dins del conveni entre la FAVB i la fundació.

25N Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

Published by Fundació Apip-Acam in Jornades · 25/11/2021 14:17:00
La violència masclista adopta moltes i diverses formes que vulneren els drets i llibertats de les dones.
Older posts