Gent Gran - Fundació apip-acam

Gent Gran

Àmbits d'actuació

Arranjament de l'interior d'habitatges de persones grans sense recursos econòmics

quest projecte consisteix a realitzar petites rehabilitacions i adequacions per a millorar l'accessibilitat, l'habitabilitat i la seguretat (instal·lació d'escalfadors d'aigua, obres de sanejament, pintura, substitució de banyeres per plats de dutxa, etc.)  en els habitatges de persones més grans de 65 anys sense recursos econòmics amb la finalitat de millorar la seva qualitat de vida i la permanència en el mateix domicili.

Paral·lelament, el recurs afavoreix la inserció sociolaboral de persones amb dificultats ja que es facilita –previ procés de formació ocupacional– l'aprenentatge i la pràctica laboral a través de contractes per a la realització del servei amb l'objectiu d'incorporar-les al mercat de treball.

S'han realitzat diversos projectes d'aquest tipus, en col·laboració amb diferents administracions públiques, a l'Aragó (Calatayud, Fuentes de Ebro, Pastriz, San Mateo de Gallego, Villa Franca de Ebro, Utebo, Zaragoza i Zuera), Catalunya (Barcelona, L'Hospitalet, El Prat de Llobregat, Sant Adrià del Besòs, Sant Joan Despí, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa i Viladecans) i la Comunitat Valenciana (Aldaya, Burjassot, Sagunt i València).

Des de 1989 fins ara han estat reparats més de 4.700 habitatges