“Dones vulnerables a l’Alt Empordà: El repte de reconstruir la seva autonomia front les dinàmiques econòmiques i de poder de les xarxes d’explotació sexual” - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Activitats · 19/3/2021 12:59:00
La Fundació Apip-Acam ha organitzat una formació per a donar a conèixer la realitat de les dones en entorns de prostitució i treballar conjuntament per la seva integració social.

El passat dimecres 17 de març la Fundació Apip-Acam va organitzar, amb la col·laboració del Programa Benestar i Comunitat del Dipsalut, l’Ajuntament de Figueres i el Consell Comarcal de l’Alt Empordà, la primera formació per a la Creació de Xarxes de Suport i Sensibilització per a l’atenció de Dones Vulnerables en context de Prostitució a l’Alt Empordà.

L’objectiu de la jornada, en la que han participat més de 50 tècnics i alguns responsables polítics de la comarca, era apropar-se a la realitat d’aquestes dones i treballar conjuntament per tal d’eliminar els obstacles que impedeixen la seva integració social i l’accés als serveis socials bàsics, especialitzats, sanitaris i formatius.

Amelia Tiganus, supervivent de tràfic amb finalitats d'explotació sexual.

Amelia Tiganus, víctima de tràfic amb finalitats d’explotació sexual durant 5 anys en més de 40 prostíbuls de l’Estat espanyol, experta en violència sexual i una de les veus més representatives de les supervivents de tota Europa, va participar al seminari i va explicar alguns dels aspectes claus sobre la prostitució.

Va fer un símil entre els prostíbuls i els camps de concentració per fer comprendre les terribles condicions de vida en que es troben aquestes dones; La cosificació, violència i utilització com a mercaderies entre proxenetes i clients és la realitat d’aquests espais.

També va expressar la necessitat de posar tots els serveis i polítiques públiques al servei de les dones víctimes de tota aquesta violència i promoure un compromís de tots els agents socials i polítics per acabar amb aquesta explotació.