Nova publicació de la Fundació Apip-Acam: “100 anys de professionalització del treball social a Europa” - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Activitats · 22/4/2021 15:49:00
Se trata del número 46 de la revista Políticas Sociales en Europa

L’any 1920 van sorgir les primeres escoles socials a Bèlgica, amb les quals es va iniciar la professionalització del treball social i que durant 100 anys han creat història, construcció i evolució d’aquesta professió.

La revista 100 anys de professionalització del treball social en Europa, emmarcada dins de la revista belga Políticas Sociales en Europa, qüestiona i interroga l’evolució de la formació i les pràctiques professionals del treball social en diversos països en aquest darrer segle.

Planteja una reflexió sobre àmbits com l’aixecament del secret professional, les trucades a la denuncia social, les visites domiciliaries, les diverses reformes que ha experimentat el treball social o la constant emergència de nous oficis.

També, presenta  respostes i propostes a alguns dels qüestionaments més importants del sector i repassa alguns dels moments històrics més importants del treball social.

Per la part espanyola, hem incorporat l’article “El treball social en el pla concertat per el desenvolupament de prestacions bàsiques de serveis socials de corporacions locals” de Demetrio Casado, un dels col·laboradors habituals del Servei de Publicacions de l’entitat.

La diada de Sant Jordi ens ha estimulat a avançar la publicació d’aquesta nova revista per col·laborar en l’ampliació i profundització de la teoria dels drets i serveis socials i fer política social a través del coneixement en aquests temps de dificultats socials per la pandèmia.