La Fundació Apip-Acam participa en l’estudi i presentació del document sobre la millora dels Serveis Socials Bàsics a Catalunya - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Jornades · 28/10/2016 11:31:00
A l’Ateneu Barcelonès va tenir lloc el proppassat 25 d’octubre, organitzat per la Taula d’Entitats del Tercer Sector, la presentació del dossier "La millora dels Serveis Socials Bàsics a Catalunya. (Una proposta des del Tercer Sector Social)", coordinat pel Sr. Josep Maria Pascual.

La presentació, amb una nombrosa assistència de públic, va comptar amb el Sr. Oriol Illa, president de la Taula del Tercer Sector Social i impulsor d’aquesta trobada així com representants de l’Ajuntament de Barcelona, de la Diputació i de la Generalitat de Catalunya. El debat fou coordinat per el Sr.  Josep Maria Pascual i va comptar amb la presència i participació dels autors del dossier: el Sr. Paco Pardo (Càritas Diocesana de Girona), la Sra. Elisenda Xifré (Coooperativa Suara) i el Sr. Ramon Nicolau de la Fundació Apip-Acam de Barcelona.

L’informe analitza la situació actual de gran part dels Serveis Socials Bàsics de Catalunya així com les formes de col·laboració de les entitats socials del Tercer Sector en els mateixos. Estableix un conjunt de recomanacions partint de la concepció  que una ampliació i millora del treball coordinat i en xarxa entre els Serveis Bàsics d’Atenció Social (SBAS) i les entitats del Tercer Sector Social ajudaria en la millora de la qualitat en l’atenció social i comunitària en el conjunt del territori.

La Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya reivindica una urgent reforma i un canvi de model per sortir del col·lapse que la burocràcia i la manca de coordinació, entre els sistemes de benestar i les entitats socials, estan provocant.

L'enllaç us permet accedir al contingut del dossier "La millora dels Serveis Socials Bàsics a Catalunya"