La Fundació Apip-Acam signa un conveni de col·laboració amb el Dep. D’Interior per lluitar contra el tràfic d’essers humans - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 30/7/2021 13:47:00
El conveni, emmarcat en el Dia Mundial contra el Tràfic d’Éssers Humans, suposa una visibilització del compromís social contra aquesta xacra.

El conseller Joan Ignasi Elena i la vicepresidenta d'Apip-Acam Montserrat Font signant el  conveni.

Avui 30 de juliol, Dia Mundial contra el Tràfic de Persones, hem signat un conveni de col·laboració amb Joan Ignasi Elena, conseller del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya, per lluitar contra el tràfic d’éssers humans.

L’objectiu és establir un marc de treball conjunt en l’àmbit de la prestació d’assistència i atenció integral i especialitzada entre els Mossos d’Esquadra i els serveis d’atenció a les víctimes d’Apip-Acam.

Imatges de la signatura del conveni entre la Conselleria d'Interior i Apip-Acam.

Aquest conveni és una col·laboració innovadora que permetrà una millor i major assistència en tot el territori a les víctimes, supervivents del TEH, tant pel que fa a l’assistència immediata i d’urgència a víctimes detectades en dispositius i operatius policials, com l’assistència perllongada i especialitzada.

És un avenç també  en la visibilització i compromís social contra el tràfic d’éssers humans i també en la lluita contra les violències sexuals sobre les dones. Un 78% de les víctimes de TEH ho són amb finalitat d’explotació sexual.

Taula per la signatura del conveni de col·laboració.

A més a més, la pandèmia de la COVID-19 ha agreujat la vulnerabilitat de les víctimes de tràfic perquè ha generat aïllaments forçosos marcats pels abusos i la violència i ha invisibilitzat encara més aquesta realitat.

La TEH amb qualsevol finalitat  és una violació inadmissible dels DDHH i la lluita contra la mateixa ha de continuar avançant des de totes les instàncies. La Fundació Apip-Acam es ratifica en el seu compromís en la lluita contra el tràfic d’éssers humans i comparteix la necessitat de intensificar la estratègia de nacions unides donant veu a les víctimes.

Podeu trobar més informació en la nota de premsa del Dep. d’Interior.