El grup GRETA visita Catalunya per avaluar l’accés a la justícia de les víctimes de tràfic d’éssers humans - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 8/7/2022 16:04:00
GRETA es va reunir amb entitats especialitzades i col·legis d'advocats i va visitar un dels pisos de la Fundació Apip-Acam per a supervivents de tràfic.

Reunió de GRETA amb les entitats i els col·legis.

El Grup d'Experts sobre la Lluita contra el Tràfic d'Éssers humans (GRETA) i la seva presidenta Helda Gayer es troben de visita a Catalunya per a realitzar l'avaluació de l'accés a la justícia i els recursos efectius per a les víctimes de tràfic.

En aquest marc, ahir la Fundació Apip-Acam membre de la Xarxa Espanyola Contra el Tràfic de Persones (RECTP), va coordinar i participar activament en la trobada entre la GRETA i els responsables de les entitats especialitzades i els col·legis d'advocats.

Natalia Massé, responsable del Programa Dones de la Fundació Apip-Acam, va afirmar que “encara queda molt per fer perquè les víctimes de tràfic que denuncien als seus tractants puguin sentir-se reparades. El nostre sistema judicial té mancances quant a la protecció dels testimonis protegits, la valoració del risc i la formació dels agents implicats, entre altres aspectes”.

Vam tenir l'honor de rebre a la presidenta de GRETA, la senyora Helda Gayer, en un dels nostres pisos per a supervivents de tràfic, on va poder conversar amb alguna de les víctimes acollides. A més a més, la Fundació ha participat en l'elaboració de l'informe SOMBRA, que elabora un diagnòstic i propostes per a una millora de l'accés a la justícia de les víctimes.

GRETA és el responsable de supervisar la implementació del Conveni del Consell d'Europa sobre l'Eliminació del Tràfic d'Éssers humans, publica regularment informes avaluant les mesures dutes a terme pels diferents estats i requerirà la seva aplicació a aquells Estats que no respectin totalment les mesures del Conveni.

La presidenta de GRETA, Helda Gayer, en un dels nostres
pisos per a supervivents.